Watervallen en Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Landhorst, Nederland van MiekeIndonesie - WaarBenJij.nu Watervallen en Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Landhorst, Nederland van MiekeIndonesie - WaarBenJij.nu

Watervallen en Chinees nieuwjaar

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2019 | Nederland, Landhorst

Zaterdag vroeg uit de veren want onze reisgids Chan (lokale student die alle niet toeristische plekjes weet) had iets voor ons in petto. Hij nam ons mee op een scootertocht van een uur buiten Yogjakarta waar het uitzicht prachtig was en je rijstvelden kon spotten. Na een uur op de scooter arriveerden we in de jungle. Omdat het een jungle is, kun je er met de scooter niet in dus zijn we te voet verder gegaan. Na ongeveer 20 minuten wandelen kwamen we aan bij een waterval waar we bij konden zwemmen. Ijskoud water maar goed we stonken naar zweet, zonnebrand en deet dus dat hadden we er nog wel voor over.
Na een tijdje zijn we doorgelopen en kwamen we bij een grotere waterval terecht. Hier hebben we onze lunch gehad. Ik denk dat dit wel de mooiste lunch is geweest die ik ooit gehad heb. Aan de voet van een waterval met alle huisgenootjes een broodje pindakaas eten met een fantastisch uitzicht.

In de avond hadden we een welkomsfeest geregeld door onze huisbaas. Het feestje was in een restaurant/ café genaamd Sakapatat. In Indonesië is het gebruikelijk om de naam van je restaurant te vernoemen naar een gerecht wat je serveert. Sakapatat betekent letterlijk zak patat. Ik helemaal blij want overal waar ik frietjes wil bestellen smaken ze naar friet die al een dag oud is, en dit is de eerste keer dat ik hier fatsoenlijke friet gegeten heb (die overigens wel pittig was, maar hé we zijn in Indonesië).

De zondag zijn we met onze buddy's van de universiteit naar het Chinees nieuwjaar geweest. Ik weet niet waarom er nu nog een parade was want volgens mij wat het Chinees nieuwjaar bijna 2 weken terug maar goed ons hoor je niet klagen. Omdat dit jaar het jaar van het varken is, waren overal etenskraampjes met varken. Hier zijn we eerst doorheen gelopen om vervolgens uit te komen bij de Malioboro. Dit is de meest bekende straat van Yogjakarta. Als je naar Yogjakarta gaat, moet je deze straat bezocht hebben zeggen ze omdat je hier allerlei traditionele winkeltjes hebt. Ik vond het zelf wel mee vallen aangezien ze ook hele bekende merken daar hebben en veel etenstentjes als Mac Donalds, Pizza hut, Burger king enz. Na een uur begon de parade met typische Javaanse muziek, veel draken en mooie wagens. Het laatste kwartier kwam het met bakken uit de hemel dus zijn we gaan schuilen bij de Burger King. Het was inmiddels 8 uur dus we hadden nogal honger. Omdat hier de porties heel erg klein zijn, had ik al een Large menu besteld. Maar een Large menu hier is vergelijkbaar met het kindermenu in Nederland dus ja echt gevuld zat ik ook niet maar de parade zien was meer dan de moeite waard.
Overigens voelden we ons ook heel erg beroemd in die straat. Hier worden westerse mensen Bule genoemd (dit is positief). Mensen die nog nooit een Bule gezien hebben willen met je op de foto en iedereen lacht naar je en ze kijken je na. Nu vinden we het nog grappig maar ik denk zelf dat ik daar na een tijdje wel klaar mee ben. Gelukkig gebeurd dit alleen op toeristische plekken en niet in ons woongebied.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landhorst

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2019

Watervallen en Chinees nieuwjaar

Actief sinds 25 Maart 2019
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 1887

Voorgaande reizen:

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

26 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

18 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

18 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: