karimunjawa - Reisverslag uit Landhorst, Nederland van MiekeIndonesie - WaarBenJij.nu karimunjawa - Reisverslag uit Landhorst, Nederland van MiekeIndonesie - WaarBenJij.nu

karimunjawa

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2019 | Nederland, Landhorst

Onze eerste trip was dit weekend. We zijn 3 dagen lang naar het eiland Karimunjawa gegaan dat ten noorden van Samerang ligt. Je hebt een groot eiland waar allerlei winkeltjes en hostels zitten en daarnaast zijn er allerlei kleine eilandjes ter grote van een voetbalveld.

Vrijdagnacht om half 1 zijn we met de bus vertrokken naar jepara harbour ( de plek waar we op de boot moesten naar Karimunjawa. Omdat ik vrij makkelijk slaap in voertuigen dacht ik dat ik lekker kon slapen de hele nacht. Het was helaas anders want onze chauffeur dacht er even lekker snel overheen te gaan dus zodra ik eenmaal bijna in slaap viel werd ik weer wakker geschud. Eenmaal bij Jepara harbour aangekomen moesten we 2 uur wachten op de boot dus zijn we daar nog even gaan slapen (en omdat het 6 uur `s ochtends was hebben we een schitterende zonsopgang gezien).

Na de 2 uur durende boottocht zijn we aangekomen op het eiland. Na onze spullen in het hostel gedumpt te hebben zijn we op een soort van jeep naar een batu topeng beach gegaan waar het uitzicht schitterend was. De jeeprit was geweldig en gelijk een workout voor je been en buikspieren want je zit op de rand van het de jeep en die gaat natuurlijk alle kanten op. Helaas was het wel bewolkt maar aangezien het dan nog steeds 30 graden is, is het alsnog lekker weer op te zwemmen.

`S avonds zijn we naar sunrise beach geweest waar we helaas geen zonsondergang gezien hebben omdat het te bewolkt was, maar wel een erg leuke beach party gehad hebben. We hadden ons eigen privé bandje, vuur en natuurlijk ook alcohol. Ook waren en blauwe algen te zien in het water die blauw kleuren als het compleet donker is zodra je met je handen door het water gaat, ronduit magisch om te zien.

De zaterdag was het zover en gingen we snorkelen!! We zijn met een bootje naar Menjangan island gevaren waar schitterend koraal te zien was en natuurlijk ook duizenden tropische vissen. Helaas heb ik er geen foto's van maar stel je even een documentaire voor zoals je die op tv ziet, maar dan in real life en nog mooier.
Helaas kwam daarna de dip want het begon te regenen zodra we naar dit eiland toe gingen. Omdat we toch het water in gingen en het water warm is, was er niks aan de hand maar omdat we daarna op de boot zaten zonder fatsoenlijk dat en op het eiland een barbecue gepland was, waren we ronduit doorweekt. Omdat we dachten; snorkelen, zon en bikini had niemand dus een trui of vest meegenomen. Het was dus ijskoud op het eiland maar na 2 uur wachten had ik toch een heerlijke papegaaivis om op te smikkelen.

Daarna hadden we de keus of we terug wilden of nog naar een ander eiland wilden. Ik wilde eigenlijk terug omdat ik het ijskoud had maar ik bleek op de verkeerde boot te zitten die naar cemara kecil island ging. En gelukkig maar want de bijnaam van dit eiland is turtle island. Zodra onze boot vertrokken was begon de zon te schijnen en konden we gaan duiken tussen de schildpadden. Mocht iemand twijfelen of dit leuk is, het is zeker de moeite waard!

En daarna kregen we ook nog een leuke verrassing want op de terugweg konden we aan de rechterkant de zonsondergang bewonderen vanaf de boot en aan de linkerkant zagen we (gelukkig in de verte) bliksem die de hele lucht oplichtte. Dit was echt een moment waarvan ik alleen maar kon genieten en waarbij ik zo blij ben dat ik de keus gemaakt heb om hier heen te gaan.

Die avond hadden we opnieuw een beach party op Ujung Gelam beach. Ook hier hadden we een band, kampvuur en blauwe algen. Het duurde alleen nogal lang voor we er waren omdat onze chauffeur de weg kwijt was en dus dacht alleen maar rechtdoor te gaan dan. Dus na 45 minuten zaten we bijna aan de andere kant van het eiland en zijn we dus weer terug gemoeten. Gelukkig was het wel de moeite waard want het uitzicht was prachtig.

De zondag zijn we de gehele dag op reis geweest terug naar huis. Eerst zag ik op tegen de reis omdat het weer 6 uur in de bus zitten was maar omdat het dit keer overdag was, hadden we wel uitzicht dus konden we wat van Java bewonderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landhorst

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2019

Jaimy op bezoek

05 Maart 2019

karimunjawa

05 Maart 2019

een korte update

Actief sinds 25 Maart 2019
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 1897

Voorgaande reizen:

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

19 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

05 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

26 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

18 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

18 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

16 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

25 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: